Maovähendusoperatsioon 22.01.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 178cm pikk ja kaalun 98 kg. Söögiisu on ka piiramatu, ma ei suuda oma isusid ohjeldada.
Sooviksin kuidagi abi saada, kuna minu kehamassi indeksiks tuleb 31, siis see tähendab rasvumist, seega soovikski teada, kas sellise indeksi puhul tehakse operatsiooni? Ma ei oska ennast enam kuidagi aidata.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere
Maovähenduslõikuse kohta on omad reeglid ja üldjuhul ei tule lõikus kõne alla ennem kui KMI on > 40, mõningatel juhtudel ka KMI >35 juures. Esimese asjana tuleb endale selgeks teha oma piiramatu isu põhjused. On liigne isu seotud toitumisharjumuste, liikumisharjumuste või psühholoogilist laadi probleemidega. Kui tunnete, et ise oma suure kehakaalu põhjusi leida ei oska, tasub pöörduda nõustamisele, et siis keegi kõrvalt aitaks teil endas paremini selgusele jõuda. Antud kaalunumber on selline, mida mõistliku toitumiskava ja liikumisaktiivsuse tõstmisega kindlasti parandada saaks. Oluline on järjepidevus ning tõsine tahtmine ise oma elu kontrolli alla saada.
Heade soovidega, dr.Ehala