Kuidas kaalu langetada? 13.12.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere Dr. Kristel Ehala-Aleksejev.
Kirjutan teile, sest ei tea, kuidas olla oma 72 kiloga. Olen 27aastane neiu, kellel on 3aastane laps. Mu pikus on 1,58 cm. Enne, kui laps sündis, olin 55, kui jäin rasedaks, olin 59. Pregune kaal ajab mind hulluks. Ei tea, kuidas olla. Oleks väga vaja võta maha kas või 15 kilo märtsini. Kas on see võimalik, kui loen kaloreid iga päev? Kui palju ma pean kaloreid päevas tarbima, et saaksin olla märtsis 57 kilo? Aidake mind, sest ajab nutma, kui näen ennast sellisena peeglis.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mõistlikus tempos ja organismile kahju tegemata näeksin kahe kuuga kadumas pigem 8-10 kilo. Taolinegi kaalulangus eeldaks väga täpset arvepidamist nii oma toitumise kui füüsilise koormuse osas. Eelkõige on vaja selgeks teha kaalutõusu (või siis raseusjärse kaalu püsima jäämise) põhjus. Kirjast seda ei selgu. On see vähene liikumine, ebaregulaarne toitumine, terviseprobleemid sh. günekoloogilises sfääris? Nagu ikka, soovitan teilgi pidada nii toitumis- kui liikumispäevikut ja siis seda analüüsida. Abiks saate kasutada toitumine.ee, nutridata.ee ja trimm.ee lehekülgi. Ma ei saa anda ühtegi väga konkreetset soovitust kui ma ei ole inimest näinud ega oma piisavalt infot. Soovitan teil lugeda ka teisi samateemalisi kirju. Saate ehk sealtki mõningaid näpunäiteid. Kui on võimalust ja aega, soovitan teil tulla vastuvõtule. Registreeruda saate meili teel toitumin@kliinikum.ee Vastuvõtt on Tallinnas.
Heade soovidega, dr.Ehala