Alakaal 11.11.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 160cm ja kaalun 45 kg. Olen kaalust võtnud viimase aasta jooksul päris hästi alla (mitte plaanipäraselt). Söön rohkem kui enne (regulaarsemalt, eelmine kaal oli 53kg). Lihtsalt tunnen muret, kuna kõik kurdavad, et ma olen mega peenikeseks jäänud. Ja ma ei leia sellele põhjust. Midagi pole muutund. v.a. ainult see, et söön lõunati korralikult töö juures. Ja suht hirm tekib, et miski oleks nagu valesti. Kuidas saab kaal kukkuda, kui ma söön normaalselt? Veel 2 kuud tagasi kaalusin 47. Ja seedimisega kah ei tohiks midagi valesti olla. Regulaarselt ja vahest isegi tihedamalt. Ja väljaheide ei ole ka normaalsest erinev. Et kas ma peaksin pöörduma arsti poole ja kas see on kahjulik? Kui ma ei tunne ennast haigena?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kehamassi indeksi järgi olete alakaalus ja seetõttu soovitan teil kindlasti pöörduda arsti poole. Taoline kaalulangus kui ka alakaal iseenesest võivad tervist kahjustada. Kindlasti tuleb analüüsida teie toitumist, tehes selgeks, kas päevane kaloraaž ja toiduvalik vastavad ikka tõepoolest teie vajadustele.
Parimatega, dr.Ehala