Toitumishäire 26.08.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minu probleem on selline, et olen umbes 172cm pikk ja kaalun peaaegu 70 kg. Umbes aasta tagasi oli mu kaal veel 60 ja siis oli seda juba liiga palju minu arvates. Mul on viimasel paaril kuul tekkinud jubedad söömishood. Kaal muudkui tõuseb ja tõuseb..ma ise saan täitsa aru, et ma söön liiga palju, aga ma ei suuda seda kuidagi kontrollida. Mu mõtted on alati söögi peal. Suurim probleem on selles, et ma kahetsen alati, et ma nii palju sõin, ja halb on olla ning siis järgneb sellele oksendamine. Ma ise ei arva, et see päris buliimia veel on, sest ma ei tee seda iga päev, vaid aeg-ajalt. Vahel tuleb mul ka selline periood, kus teen trenni ja üritan süüa tervislikult ja mõtlen, et saan lõpuks kõhnaks, aga siis ma jälle enam ei suuda ja hakkan sööma. Paar päeva tagasi tellisin endale ühed tabletid, mis hoiavad praegu mu isusid kontrolli all, aga ma ei saa neid igavesti võtta, sest ega need hästi ei mõju tervisele, eriti nii noorele...Tunnen ka, et olen sõpradest rohkem eemalduma hakkanud ja olen kodus enamus ajast, ei suuda olla nii rõõmsameelne kui kunagi, enesehinnang on mul nii madalal kui see vähegi olla saab. Mul on ka pidev väsimus ja tujudemuutused. Ma ei tea, mis ma selle kirjutamisest siia saan, aga ehk oskate kuidagi aidata, või mida ma teha saaksin. Kõlan küll nagu tüüpiline pubekas, aga ma saan ise enda probleemist aru, aga ei oska mida teha..
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
On väga tark ja julge tegu jagada enda nii isklikku probleemi ning mitte püüda sellega üksi tegeleda. Tunnustan teid selle eest. Vajate kindlasti kõrvalist abi ja tuge, et antud probleem ei süveneks ja saaks lahenduse. Ma ei tea, kust linnast te pärit olete, aga toitumishäiretega tegeletakse meil Tartu Ülikooli Kliinikumi psühhiaatriahaigla söömishäirete keskuses,Tallinna ja Pärnu psühhiaatria ja psühhoteraapia keskuses Sensus ning Ambromedi kliinikus Tartus. Soovitan vaadata ka Anonüümsete Ülesööjate/söögisõltlaste programmi ning kodulehekülge:http://oaestonia.wordpress.com/
Otsige kindlasti abi ning ärge jääge oma probleemiga üksi.
Heade soovidega, dr.Ehala