Kaalu langetamine 19.06.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 15aastane neiu ja kaalun 65 kilo ja tahaksin kuidagi kaalus alla võtta, sest keha katab pekk, aga ei ole ka väga selline jooksuinimene ... mis ma ette peaksin võtma?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Üksi kaalu põhjal ei saa öelda, kas tegu ülekaaluga ning kui palju oleks mõistlik kaalu langetada. Kuna viieteistkümneselt pole keha veel välja arenenud ning muutub lähiaastate jooksul, on kindlasti mõistlik kõiksugu ekstreemsetest kaalulangetusviisidest end eemal hoida. Keha vormis hoidmiseks vajame siiski füüsilist koormust nagu ka tasakaalus toiduvalikut. Püstitage endale eesmärk. Pidage nõu mõne inimesega, kellel on selles vallas kogemusi, et endale seatud eesmärk oleks reaalne ning ei kahjustaks tervist. Tehke endale selgeks, milline peaks olema teie menüü nii toiduvaliku kui kaloraaži poolest. Infot toitumise kohta leiate toitumine.ee leheküljelt. Kindlasti leidke endale igapäevast füüsilist koormust. Ideid treeninguteks leiate trimm.ee leheküljelt. Hea olks kui leiate endale kaaslase, kes teid kaalulangetamise ajal toetab ning aitab motivatsiooni hoida. Kõige tähtsam on aga teie enda soov midagi muuta, nii et saavutatu ka püsima jääks.
Parimatega, dr.Ehala