Alakaal 29.05.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 20-aastane. Terve elu olen olnud väga kõhn. Ma ei ole sportlik tüüp ega piira enda toitumist (armastan magusat), kuid sellest hoolimata olen alakaaluline. Tervise seisukohalt kaebusi ei ole. Menstruatsiooni tsükkel kõigub vahel, kuid muidu olen terve. Haige olen harva. Sooviksin kaalus juurde võtta, sest minu välimus mõjutab mu enesekindlust. Mis võiks olla alakaalulisuse põhjus? Kuidas tervislikult kaalu tõsta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mainides, et olete terve elu kõhn olnud ei pruugu põhjus olla haiguslik, kuid kirja teel siiski ühegi seisundi üle otsustada ei saa. Kaalu lisamiseks tuleb väga täpselt jälgida, mida ja kui sageli sööte. Valimatu toidusedel (isegi kui see on kaloririkas) ja väidetav toidukoguste mittepiiramine ei pruugi sugugi aidata kaasa tervislikule kaalutõusule. Nagu ikka, tuleb sellisel juhul alustada eneseanalüüsist, toidu- ja liikumisharjumuste kirjapanekust. Saate kasutada analüüsiks näiteks nutridata.ee toitumisprogrammi ja vajadusel pidada lisaks nõu mõne nõustajaga. Alles siis saab edasi otsustada, mis puudu, mida on üle ja millised on vajalikud sammud vormi parandamiseks.
Parimatega, dr.Ehala