Ülekaalulisus ja maovähendusoperatsioon 13.04.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere olen 163 pikk ja kaalun 133 kg. Peale esimese lapse sündi hakkas kõik pihta. Kui olin rinnaga toitmise lõpetanud, tuli kõik kaal tagasi, mis maha läks. Nii kolme lapsega olen juurde võtnud 60kg. Suguvõsas ka kalduvusi paksusega. Kuna olen noor ja mul ka 3last. Ja tervis käest ära: kõrgvererõhk, astma, süda ka streigib. Olen proovinud ka dieeti, aga tulemusteta, kaal ikka sama. Kas mao vähendusop aitaks mind, et mu tervislik seisund paraneks? Tänan.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel ei saa öelda, kas maovähendusoperatsioon on teile sobiv, kuid igal juhul peab lõikusega koos toimuma muutus teie toitumis-liikumisharjumustes. Minu soovitus oleks tulla eelnevalt konsultatsiooile arutamaks läbi teie kaalutõusu võimalikud põhjused ning seejärel saaks paika panna edasise plaani (ka. maovähenduslõikuse). Lõikuse kohta saate lisaks lugeda leheküljelt kergemaks.ee
Parimatega, dr.Ehala