Söömisel ei teki täiskõhutunnet 16.02.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul ei teki söömisel täiskõhutunnet ehk kui ma sööma hakkan, võin süüa lausa nii palju, et valus hakkab. See muidugi mõjub väga halvasti kehakaalule. Väga. Ja peale söömist (olgu siis normaalsest kogusest või ülesöömisest) tekivad viimasel ajal jubedad gaasid ja puhitustunne. Ei oska selle vastu isegi miskit ette võtta, tabletid ja piimatoodete tarbimine just ei aita. Ma ei suuda seda ka emotsioonidega enam seostada, liigset söömist ma mõtlen. Kõik on kenasti, aga kui söön, siis kipun ikka sellega liialdama. Samas väljas restoranis süües on kõik hästi ja kõht saab täis ka. Samas puhitused tekivad üldiselt ka siis.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sageli kirjeldavad analoogilist situatsiooni inimesed, kes söövad liiga kiiresti. Juhul kui see on teiegi probleem, peate õppima sööma kordades aeglasemalt. Lihtsaim harjutus toitumiskiiruse langetamiseks on iga paari-kolme suutäie tagant panna toiduriistad käest ja lugeda kümneni. Kiirustamine on põhiline viga, mis oseotud liigsöömise ja täiskõhutunde puudumisega.
Parimatega, dr.Ehala