Kaalutõus 10.01.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mure selline, et viimase 2 aasta jooksul on kaalunumber kui selline tõusnud ca 30 kg võrra. Vähene liikumine ilmselgelt on olnud üks põhjustajaid, kuid see pole ju normaalne kui nädala ajaga kaal tõuseb 5 kg, nagu ta viimasel ajal teinud on. Jõule ja Uut aastat ei saa süüdistada, kuna ei toimunud suuri sööminguid üldse. Pigem ma söön tegelikult vähe, hommikul mingi juurvili, röstleib, kohv ja siis lõunaajal kanaliha ja värske salat. Õhtul reeglina ei söö. Magusat ei armasta üldse.
Mure seisneb selles, et kas asi võib olla kilpnäärmes/ või selles, et keha hoiab kinni vett? Sest 30 kg puhul peaksid mulle kõik riided ka väikesed olema...mida paraku need ei ole. Jah, ei saa väita, et ma enam olen 38 suurus aga 42 pigem. Võimalik, et küsimus tundub naiivsena aga igaks juhuks enda rahustuseks mõtlesin küsida. Peaksin ehk mainima, et eelnevad 2 aastat olid väga stressirohked, aga ma ei ole stressisöödik kindlasti kohe.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks, et välja selgitada, kas toimunud kaalutõus võib olla seotud mõne terviseprobleemiga, tuleb siiski minna arsti juurde, et teha vajalikud uuringud. Kui enesetunne on üldjoontes hea, siis suure tõenäosusega mõne tõsise tervisehädaga tegu ei ole. Nagu tavaliselt, soovitan terviseuuringute kõrval pühendada mõned nädalad, et jälgida täpselt, mida sööte ja palju liigute. Ka väikesed muutused toitumis-liikumisharjumustes, mida esialgu tähelegi ei pane, võivad olla kaalutõusu põhjuseks. Abiks saate kasutada nutridata.ee, toitumine.ee ja trimm.ee lehekülgi.
Heade soovidega, dr.Ehala