Kaalutõus. Maolõikus?! 28.11.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen lapsest saadik ülekaaluline, kuid igasuguste dieetidega ja kaalujägimistega olen suutnud kaalu hoida olukorras, mis ei tekita endal ebamugavust, sh 35-aastaselt kandsin veel minivormis kleite.
Nüüd aga vaatan, et tekivad kõhule, põlvedele, reitele ja käsivartele voldid, mis tekitavad hirmu, sest antud hetkel kaal 144kg ja pikkus 174cm.
Võtsin 35 aastaselt juurde ca 50-60 kg kuue kuuga ning tean, et üheks põhjuseks oli mehest lahkuminek (käesoleval ajal seks-suhteid meestrahvastega 1-2 korda aastas).
Sh nüüd olen viimased 5 aastat tööl peamiselt arvuti juures istudes, kuigi käin 1-2 korda nädalas ujumas ca 1,5h ulatuses.
2003.a. sooritasin kõik-võimalikud uuringud saamaks teada, miks võtsin ca 6 kuuga juurde üle 50kg. Endokrinoloog dignoosis Morgan syndromi, millest midagi ei tea.
Minu sõber tegi mao rõngastamise operatsiooni. Tulemused olid igapäevaselt silmnähtavad 3 kuu jooksul.
Minul ei ole võimalus maksta 30 000 krooni operatsioonil tasutava rõnga eest.
Mida pean tegema?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Loen kirjast välja, et ülekaal on tõepoolest suur ja selle langetamine tooks kaasa kindlasti ka üldtervisliku seisundi paranemise, kuid ma ei soovitaks jääda lootma ainult kirurgilisele meetodile. Juhul kui minna maovähenduslõikusele eeldab seegi edaspidist elustiili muutust nii toitumisharjumuste kui liikumise osas. Taolisi lõikusi rahastab teatud tingimustel ka haigekassa. Võimaluste kohta saate lugeda leheküljelt kergemaks.ee Antud leheküljel on toodud ka nõustajad. Kindlasti tasuks konsulteerida lisaks kirurgile endokrinoloogiga.
Heade soovidega,
dr.Ehala