Ülekaalulisus 21.11.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on selline probleem , et 2 aastat tagasi olin ma veel normaalkaalus, pole kunagi kartma pidanud ülekaalulisust, pole kunagi pidanud toitu valima ega sporti tegema, kuna meie perekonnas pole ülekaalulisust. Aga ma võtsin järsku juurde 30 kilogrammi. Algul tuli hormoontablettidest, siis sain natuke ka rasedusega ja peale rasedust tekkisid sapikivid. Algul arvasin, et sapikivide pärast kaal ei lange, aga nüüd 2 kuud pole enam sapikivisid, käin lapsega jalutamas ja liigutan ennast palju, aga kaal ei lange :( Ei kujuta enam ette, mida teha. Ma isegi valin toitu ... Kas peaks ostma kaalulangetavaid tablette ??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nagu analoogiliste kirjade puhul soovitan ka teil oma toitumist ja füüsilist aktiivsust analüüsida. Kui palju on ikkagi teie tegelik energiatarve ja kui palju kulutate. Selleks saate kasutada toitumine.ee, nutridata.ee ja trimm.ee programme. Eneseanalüüs eeldab vähemalt nädala-paarist päevikupidamist. Kaalu osas tasub nõu pidada ka oma perearstiga või siis vajadusel tulla nõustamisele.
Heade soovidega, dr.Ehala