Hüdrogeenitud taimsed rasvad 15.10.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sooviksin teada Teie arvamust hüdrogeenitud taimsete rasvade kahjulikkusest või kasulikkusest tervisele. Nimetatud rasvu on lisatud pea kõigisse kondiitritoodetesse võimalik, et ka kommidesse.
Lugupidamisega,
Raivo
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Liigses koguses võivad hüdrogeenitud taimsed rasvad kahjustada meie tervist, eelkõige südame-veresoonkonda. Meie tootepakenditelt on sageli aga raske välja lugeda kui palju seal tegelikult antud rasvu leidub. Päevas ei tohiks me saada toiduga üle kahe kolme grammi hüdrogeenitud rasvu, kuid kui meie igapäevasele toidulauale kuuluvad pagaritooted, kartulikrõpsud, valmistootena (salati)kastmed, jmt on tõenäoline, et ületame lubatud piirmäära.
Kui on huvi , võite lugeda lisaks järgnevat artiklit:
http://www.naine24.ee/110501/salarasvad-tekitavad-sudamehaigusi/
Parimatega, dr.Ehala