Ülekaalulisus. 01.09.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on siukene mure, et olen ülekaaluline. Minu pikkus on 169-170 ja kaal 100kg. Siin kogu aeg kõik kirjutavad, et jah, me sööme vähe ja teeme sporti. Mina teen seda ka. Aga minu kaal tuli pigem beebipillidest, mis sisaldavad hormoone. Ja ka rasedus. Sest toitun korralikult ja pidevalt teen sporti. Väga harva luban endale midagi. Käisin oma perearsti juures abi küsimas. Tema kogu aeg vastab, et pead vähem sööma ja sporti tegema. Ja kunagi ei saada mind kuskile mujale. Tegi vereanalüüsi ja ütles, et kolesterool on kõrgel, aga ikkagi ütles, et sööge vähem jne...Ma ise ka tegelt ei tea, et kas meil Pärnus on üldse selliseid arste, kes tegelevad ülekaalulistega või mitte. Kuna ma lapsega kodus, siis pole ka raha, et maksta kalleid arste, treenereid ja protseduure. Mul pole isegi näiteks võimalust Tallina või Tartu minna normaalse arsti juurde. Üks asi veel. Ma kuulsin sellisest protseduurist nagu maobandaaž. Et kas muidu mingi võimalus et haigekassa aitaks seda ära maksta? Mis seisundis inimine olema peab, et talle tehakse seda operatsiooni haigekassa poolt? Ma oleksin väga tänulik vastuse eest ja kui oskate täpsemalt vastata!(Tean, et raske, kui pole patsiendiga suhelnud päris elus).
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Annan teile juba trafaretseks kujunenud nõuande. Pidage toitumis- ja trennipäevikut (viimasesse pange kirja kogu päevane füüsiline tegevus) ning analüüsigi, mis on tasuta. Lugedes, et teie kolesteroolitase on kõrge võin kaudselt oletada oma vajadusest suurema loomset päritolu rasvarikka todtu tarbimist. Kuigi alati ei saa kõrgeid kolesterooliväärtusi toitumisega seostda, siis pahtihti kipub see nii olema. Seega vaadake üle kui palju ja millise rasvaprotsendiga on teie menüüs liha(ka. vorsti, jmt)- ja pimatooteid. Kui palju tarbite poolfabrikaate ja valmistoitu. Kui palju pagaritooteid. Toitumise tasakaalustamiseks on oluline piisava koguse köögii- ja puuvilja olemasolu menüüs.
Mis puudutab maovähenduslõikusi, siis neid tehakse Tallinnas kui Tartus, aga vaadates teie hetke kaalunumbrit, siis otsest näidustust lõikuseks pole. Infot leiate järgnevatelt lehekülgedelt.
http://www.kergemaks.ee/upload_file/Bariaatria%20patsiendi%20infovoldik.pdf
http://www.kergemaks.ee/public/
Heade soovidega, dr.Ehala