Kaalu langetamine 11.06.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Ma olen 15-aastane, kaalun 70kg ja olen 182 cm pikk.
Kuna viimasel ajal on toitumine paigast ära, söön liiga suuri koguseid ja liialadan magusaga, on kõhule ja puusadel tekkinud pekikiht. Otsustasin siis nüüd, et võtan end kätte, rannahooaeg ka kohe-kohe käes. Kehamassiindeks järgi võiksin ma kaaluda 59kg ja ei oleks veel alakaaluline. Siit aga küsimus, et kui ma võtaks 11kg alla, siis ega see ei kahjustaks mu lihaseid ega ei oleks mingit muud moodi kahjulik ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Küsimus on selles, et mil moel ja kui kiiresti te kavatsete alla võtta. Olete ju praegugi oma kasvu kohta normkaalus. 59. kilo juures oleksite alakaaluline. Kui soovite mõnest kilost vabaneda (kindlasti mitte 11. kilost), siis mõistlik kaalulangus oleks kuskil 0,5- 1(maksimaalselt) kilo nädalas. Eelnevalt soovitaksin endale selgeks teha tasakaalustatud ja tervisliku toitumise põhitõed näiteks toitumine.ee netilehe abiga. Samuti tuleks mõelda sellele kuidas tagada piisav füüsiline koormus. Liiga kiire kaalulangus koos läbimõtlematu dieediga võib negatiivselt mõjuda mitte ainult lihaskonnale vaid kogu organismi toimimisele.
Heade soovidega, dr.Ehala