Neelamisraskused 05.05.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist mul on teile selline küsimus, et olen 22-aastane noormees, ükskord kui ma sõin vorsti, siis oleks nagu kurku läinud, aga tegelikult vist ei läinud see vorstitükk kurku, kuna köhima ei ajanud. Ja sellest on nüüd foobia tekkinud, et raske on süüa toit tiirleb suus ja ei taha eriti alla minna ja tahaks nagu kogu aeg köhatada peale neelamist. Ning vahepeal kui mingit vedelikku joon, siis tundub nagu tõmbaks seda endale ninna, et hingamisel on nina kibe. Nüüd olengi söönud selliseid toite nagu pudrud, jogurtit ja suure hädaga ka kartuleid. Tahaks teada, millest see kõik tingitud on ja mida ma tegema peaks, et suudaks normaalselt uuesti toituda. Probleem on mind vaevanud ca 2 nädalat.
Ka on diagnoositud mul ärevushäire, vahepeal olid ka paanikahäired, selle vastu võtan antidepressante ja see hakkab taanduma.
Aga ma nii mures just selle asja pärast praegu.
Aitäh tähelepanu eest:)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Inimest nägemata ei saa tema tervise üle vaid kirja põhjal otsuseid teha, aga hetkel seostaksin neid sümptome siiski ärevushäirega. Soovitaksin oma hirmudest rääkida raviarstiga, et selgitada milles asi.
Heade soovidega, dr.Ehala