Anoreksia ja rasedusvastased vahendid 05.04.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Minul on järgmine küsimus. Minu tütar, täna 21a vana, on olnud hädas anoreksiaga alates 2007 aastast (veidi üle 5 aasta).
Ta on viibinud ühe korra (aastal 2008) haiglaravil. Peale haiglaravi määrati talle hormoontabletid- kui ma õigesti mäletan, siis raviarsti poolt, kuid kindlasti oli see ka günekoloogi soovitus. Määrati põhjenudsega, et need tabletid aitavad normaalset hormoontasakaalu taastada (Jeanelle).
Nüüd paraku on taas juhtunud nii, et kaal all ning taas haiglaravil. Seekord aga lausa ehmuti, kui andsime teada, et tablette kogu aeg saab võetud. Ei tohi enam võtta! Põhjendusega, et hormoontabletid pärsivad loomulikku tasakaalu ja munasarjad võivad niimoodi armistuda.
Palun olge hea ja andke nõu- kuidas otsida/ leida õige toimimisviis, õige vastus antud olukorras?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Siinkohal ei ole mina õige inimene vastama. Kui kaua, mil moel ja milliseid ravimeid günekoloog soovitab anoreksia korral, sõltub igast üksikust juhust. Hetkel peate ikkagi konsulteerima oma tütre raviarstiga, kes teab tema lugu terviklikult.
Heade soovidega, dr.Ehala