Värskelt pressitud mahlade toime 26.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mullle kingiti mahlapress. Olen igal päeval pressinud endale erinevate puu-/köögiviljade mahlu. Põen astmat ja just opereeriti rinna kasvaja. Keemiat ei ole veel saanud. Palun vastake, kas mahlade joomine viib kehast kaltsiumi välja? Milline oleks soovituslik norm päevas? Millele tähelepanu pöörata?
Tänuga vastust ootama jäädes.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tugevalt hapud mahlad võivad tõepoolest kaltsiumi siduda ja välja viia. Soovitaksin puuvilju kombineerida köögiviljadega. Tarbige puu- ja köögivilju nii toorelt kui viimaseid ka kergelt töödeldult. Head on omatehtud köögiviljapuljongid. Eelnevale lisaks võiksite tarbida klaasi paar teile sobivat värsket mahla. Alustage väiksemate kogustega ja vaadake, millised segud teie organismile hetkel kõige paremini mõjuvad.
Heade soovidega, dr.Ehala