Kaalulangu ja -tõus 11.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 20aastane ja kaalusin 2 aastat tagasi 90 kilo ja siis võtsin dieedi ja trenniga poole aasta jooksul alla 35 kilo, kuni saavutasin kaalu 55 kg. Sügisel hakkasin juurde võtma ja olen jälle 10 kg juurde võtnud ja tunnen jubedaid süümepiinu ja kas tegemist on anoreksiaga? 1,5 aastat seisis kaal 55 kg peal.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ainult kaalunumbri järgi ei saa otsustada, kas olete oma organismile taganud kõik vajamineva või olete dieedipidamise ja treeningutega liiale läinud. Treening ning mitmekülgne ja maitsev toit võiksid meie elus olla rõõmu ja hea enesetunde allikaks. Kui tunnete aga süümepiinu ja pahameelt, siis on aeg järele mõtlemiseks ja võib-olla tasuks siinkohal nõu pidada mõne sühholoogi või psühhoterapeudiga. Anoreksiat kirja teel diagnoosida ei saa, kuid ilmselgelt olete enda vastu liialt karm. Kiitke end oma saavutatu eest ja tundke mõnu nii heast toidust kui treeningust.
Heade soovidega, dr.Ehala