Järsk kaalutõus 01.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul on selline probleem, et viimase kolme nädalaga olen juurde võtnud umbes 3 kg (kusjuures viimane kilo tuli paari viimase päevaga, mil ma enda arust jälgisin, mida söön), enne oli kaal kogu aeg enam-vähem stabiilne (kõikus u 700g), toitumisharjumused pole muutunud ning liigun ka sama palju kui enne. Kas oskate öelda, millest selline kaalutõus põhjustatud võib olla?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Osaliselt võib kaalutõus olla seotud teie menstraaltsükli faasiga või siis seedietegevuse muutustega (N: kõhukinnisus), kuid kolme kilo äris selle arvele ei tahaks panna. Seega vaataksin siiski üle toitumis- ja liikumisharjumused. Teinekord võivad mõjuda väga väikesed muutused, mida me esialgu ebaoluliseks peame (N:paar lisatud õhtust võileiba, vmt). Tavapärane soovitus oleks siinkohal pidada toitumis-liikumispäevikut, et end pisut täpsemalt analüüsida.
Heade soovidega, dr.Ehala