Kõhugaasid 17.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kirjutan, kuna mind vaevavad juba pikemat aega kõhugaasid ja pidev puhitustunne. Olen teinud proovi erinevate toidugruppide väljajätmisega (mõnel päeval kordagi söönud nisujahutooteid - eelistan ka üldiselt saiale sepikut ja tarbin pigem täisteratooteid - ning teistel kordadel välistanud täielikult laktoositooteid - muidu eelistan piimale ja jogurtile sojatooteid, juustu söön), kuid seegi pole tulemusi andnud. Liha ei söö pikemat aega üldse, kala söön. Joon palju taimeteesid ja söön palju kiudaineid, puu-ja juurvilju ning ei oska enam midagi ette võtta. Kas see võib tuleneda liigsest süsivesikute hulgast (mul on viimasel ajal pidev magusaisu, mistõttu ma ilmselt liialdan selles osas). Kas peaksin pöörduma arsti poole (mis on natuke keeruline, kuna ma ei ela Eestis) või on veel midagi, mida koduste vahenditega proovida saaks? Kas on võimalik, et see on seotud vähese magamisega/stressiga üldiselt? Trenni teen aktiivselt ja iga päev.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõik põhjused, mida oma kirjas nimetate võivad olla seotud liigsete kõhugaaside tekkega. Soovitan teil proovida teha kuuri probiootikumidega ning vajadusel pidada siiski nõu arstiga.
Heade soovidega, dr.Ehala