Valud südames ja toitumine 05.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus

Külastaja küsib:

Olen noor, 17-aastane. Kuid mure südame ja tervisega.
See kõik algas umbes 1,5 aastat tagasi, kui mul "tekkis" n.ö anoreksia. Ei söönud peaaegu üldse, tegin palju trenni, päevad jäid ära, kogu aeg oli paha olla. See kõik ei kestnud väga kaua (umbes 1-2 kuud), kui lõpuks aru sain, et see, mida ma endaga teen, on väga rumal. Kellelegi ma sellest ei rääkinud, ravi ega midagi sellist ei saanud. Sellest ajast peale tunnen, et mu tervis on halvemaks läinud. Nt, kui söön hommikust kell 9 ja järgmine söögikord on alles kell 17, siis hakkab südames imelik tunne, nagu kisuks ja vahel ka torgiks.
Asi on süvenenud nüüd, umbes nädal aega, kui olen läinud n.ö "dieedile" ehk oma toitumist muutnud, joon palju rohkem vett, söön ainult 3 korda päevas. Tänu sellele on südame valud muutunud igapäevaseks. Äkki võib see olla sellest, et ma ei saa vajalikke toitaineid? Või on vaja mingeid vitamiine võtma hakata/arsti juurde minna?


Ette tänades!

Arst vastas:

Kristel Ehala-Aleksejev

dr Kristel Ehala-Aleksejev

Sisehaiguste arst

Tartu Ülikooli Kliinikum

Tere.
Soovitan teil pöörduda esmasteks uuringuteks perearstile, sest toitumisprobleemid võivad teinekord kaasa tuua terviseprobleeme, sh. südamehäireid. Kui tõsine teie probleem oli ja on ei saa pelgalt kirja põhjal öelda, kuid vitamiinide ja teiste toitainete puudus on üpris tõenäoline. Toitumise osas tasuks end harida, kasutades abiks näiteks toitumine.ee keskkonda.
Heade soovidega, dr.Ehala

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Toitumine ja ülekaalulisus

jojo

tere!Olen tavaline naine, kuid tunnen end jojona.42 eluaastast olen ülekaalus olnud 22 aastat.Kaal tõusis kolme rasedusega raudselt alati üle 100,0kg.Olen käinud kaalujälgijates,paasturühmades,omal käel ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Tulge vastuvõtule. (Tallinn, Gonsiori 3, teine korrus. Tel: 533 18 008, meil: toitumine@kliinikum.ee).
Heade soovidega, dr.Ehala

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: