Buliimia, kõhuvalu 15.12.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen olnud vahelduva "eduga" buliimik 10 aastat. On olnud aegu, mil oksendasin 6 korda päevas (praegu tunduvalt vähem).
Probleem on selles, et paari viimase kuu jooksul on esinenud väga ägedaid kõhuvalusid - ca paari päeva tagant, ülakõhu piirkonnas, kiirguvad selga ja rinda. Äge valu kestab ainult kuni 10 minutit - valu on nii tugev, et nägemine kaob, süda peksab, tekib külm higi. Siis on veel paar tundi tuim valu ja kõht veidi hell. Ja seejärel ei anna kõht endast mitu päeva üldse tunda.
Valud tekivad enamasti pärast söömist (ka siis, kui pole toiduga liialdanud), ägenevad seistes ja pikaliolles, veidi kergem on külili kõveras. Iseloomult on valu nö. rebestav.
Kas võib oodata, et need valud ise laheneksid? Või tuleks ikka arsti juurde pöörduda? Ja kui natuke spekuleerida - milles võib olla põhjus? Kas pankreatiit võiks nii lühiajalisi valusid põhjustada?
Tänan Teid ette vastuse eest!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil oma kaebustega siiski kiiremas korras arsti juurde pöörduda, seda nii kõhuvalu kui ka buliimiaga seonduvalt. Kirja teel diagnoosi panna ei saa, kuid kirjeldatud valud võivad olla seotud mao-söögitoru kui ka seedetrakti üldisema kahjustusega.
Heade soovidega, dr.Ehala