Ülekaal 21.11.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 39a naine ja minu mureks on. et aasta tagasi hakkas kehakaal tõusma 71 kg 80-le, pikkust on 170cm. Elutempo on sama nagu enne, ei ole erilisi muudatusi. Teen füüsilist tööd, söön tervislikult ja liigun ringi. Olen doonor ja korra oli alumine vererõhk natuke kõrge ja samal ajal olid ka korra südame piirkonnas teravad, lõikavad valud. Pöördusin perearsti poole, tehti vereproovid, kõik oli korras ja kuna rohkem kaebusi polnud, siis edasist uuringut südamele ei tehtud. Arst mainis, et eks mul juba vanust kah ja sealt see kehakaalu tõus. Kas peaksin südame pärst muretsema ja kas 40a naine võtab juurde seoses vananemisega?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud kaalutõusu vanuse arvele panna ei tahaks. Teinekord võivad ka väikesed muutused toitumis-, liikumisharjumustes tuua kaasa muutusi kaalunäidus. Samuti võivad olla kehakaalu muutustega seotud stress, vähene uneaeg, üleväsimus, jmt. Kõigile neile faktoritele tasub mõelda ning viimased võivad olla seotud ka valudega südame piirkonnas. Ainult vereprooviga siiski südame-veresoonkonna tööd hinnata ei saa ja kui kaebused püsivad tasuks uuesti oma perearstiga rääkida.
Heade soovidega, dr.Ehala