Tervisemured 05.11.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Umbes aasta tagasi vaevlesin buliimia käes, kuid nüüdseks usun, et olen selle seljatanud, sest pole olnud ei soovi, vajadust ega tahtmist taas oksendada. Samas on tekkinud mitmesuguseid tervisemuresid ning pole aimugi, kas need kaks asja on omavahel seotud või mitte. Olen käinud perearstil, teinud nii uriini kui ka mustuse analüüsid ja ka kopsuröntgeni, aga ei midagi. Muret teinud sümptomid järgmised: mõni aeg tagasi avastasin, et kõht ei käi korralikult läbi (vahepeal oli vahe 3-7 päeva),mida varem pole olnud, siis oli kordi, kus üks päev oli kõht nii kinni kui kinni ja järgmine päev nii lahti nagu oleks lahtistit võtnud (mida tegelikult ei võtnud), vetsus käies esines ka valulikkust (peale vetsus käimist oli istudagi valus) ja veritsust, ilmselt sellest, et väljaheide ei olnud piisavalt vedel (hetkel veritsust ei esine). Mul on mõnda aega olnud halbveresus, pearinglused ja ka minestasin korra. Hetkel on pearinglused hullemaks läinud ja tihti on tunne, nagu oleks alkoholijoobes, sest pea on raske ja tasakaal halb. Mõni aeg tagasi avastati, et mul on migreen, sest kuus vähemalt korra, vahel sagedaminigi, kadus ühest silmast nägemine ära, nii, et pisut nägin, aga kõik oli väga udune. Arst ütles, et sellele nägemise kadumisele järgneb tugev peavalu, aga seda peavalu pole enam pärast nägemise kadumist märganud. Viimaste nädala jooksul on selline nõrkus, et isegi kui tean, et pean hommikul ülesse tõusma, siis magan vähemalt kella 11ni ja vahepeal ei kuulegi, et keegi juba ringi toimetab, samas saan korralikult magada ja väsimuseks pole põhjust. Eile käisin spordisaalis jooksmas ja vasakul pool alakõhus oli tugev valu, mis minu arvates erines pistmisest ja ei tahtnud järele anda. Peale selle kõige on veel hingamisel raskusi esinenud...nimelt on raske sisse hingata ja vahepeal on hingamine kahinaga. Ei tea, kas need tervisemured on ka omavahel kuidagi seotud, igatahes olen ma mures. Sestap olen ka perearstil korduvalt käinud, aga hetkel pole kopsuröntgenist kaugemale jõudnud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Seda on raske öelda, kas teie eelnev toitumishäire on toodud kaebustega seotud, kuid võimalik see on. Üldseisundi hindamiseks vajaksite uriinianalüüsi ja kopsuröntgeni kõrval täpsustavaid vereanalüüse, millele vastavalt saab siis vajadusel määrata organismi toetava ravikuuri. Seedevaevuste kui ka veritsuse püsimisel võib vajalikuks osutuda gastroenteroloogi konsultatsioon, kuid täpsemaid suuniseid saab siiski anda teid raviv arst.
Heade soovidega, dr.Ehala