Ülekaal 16.06.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kõik sai alguse sellest, kui mul 2001.a märtsis eemaldati pimesool. Pärast pimesoole eemaldamist olid mul kõhuvalud mitu aastat ja veresette tõus. 2002. aasta oktoobris ma sünnitasin poja ja pärast seda olid ka veel kõhuvalud umbes kaks aastat ja veresete ning ASO tõusid. Olin väga väsinud, sõin ja magasin. On uuritud mind igalt poolt, kuid käin siiani arstide juures. Olen mina 170 cm pikk ja hetkel kaalun juba 130 kg ja kaalu tahab aga juurde tulla. Hematoloog on lasknud teha juba palju analüüse, kuid sette ja ASO põhjust pole veel leidnud. Foolhape oli küll alla normi ja tänasest pean võtma 1tab 3 korda päevas. Ma ei tea, mida teha, et kaalust alla saada, olen proovinud igasuguseid dieete (dr. Levini; Annely Sootsi; kaalujälgijad jne). Häda on selles, et kõht on tühi, siis hakkab pea valutama jne. Ostsin ratta ja hakkan nüüd rattaga sõitma, kuid söömise osas olen endiselt nõutu. Mulle ei sobi maitseained, nende lõhn ajab mul tavaliselt pea valutama jne. Mulle meeldivad lihtsad toidud, kuid näiteks Annely Sootsi antud menüüd, mis baseerusid GK-le olid nii jubedad, et mul läks süda pahaks üksnes selle toidu peale mõtlemisest. Mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saan teie kirjast aru, et peale kaalutõusu on teil ka terviseprobleemid, millega siiani tegelete. Kirjast ei selgu, kas olete konsulteerinud mõne endokrinoloogiga. Kui ei, siis soovitaksin seda teha. Mis puudutab toitumist, siis esmajärjekorras on siin tähtis järjepidevus ja korrapära. Kui teile eelnevalt pakutud dieedid pole sobinud, siis võite proovida panna kokku endale sobiva menüü asjadest, mis ka maitselt sobivad, pidades samas silmas siiski üldisi tasakaalustatud toitumise reegleid. Info saamiseks ja oma menüü kontrollimiseks võite kasutada kaaluabi.ee või toitumine.ee netilehekülgedel olevaid soovitusi. Kaalu langetamiseks ei tohiks hetkel teie päevane kaloraaž ületada 1700-1800 kcal/päevas. Kui soovite individuaalset nõustamist võite tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala