Vitamiinipuudus? 14.06.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tihtipeale vaevab väsimus ja energiapuudus, kas võib olla tegemist vitamiinide või mineraalainete puudusega?
Lisaks on teismelise east alates näonahal pidevalt esinenud punnid, viimase aasta jooksul on hakanud tekkima kätele soolatüükad (mis võivad olla seotud nõrga immuunsüsteemiga?). Kuhu võiks pöörduda nõustamisele või on mingeid üldisi soovitusi, mida ette võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna kaebused on püsinud pikalt, siis soovitaksin teha ehk pisut põhjalikuma üldtervisliku kontrolli ning sealjuures võiks üle vaadata ka mõned organismi tööd iseloomustavad hormonaalsed näitajad (näiteks kilpnäärme tööd iseloomustavad parameetrid, jt). Täpsemate uuringute vajalikkuse saab otsustada teie raviarst. Arstliku läbivaatuse kõrval saate ise aga analüüsida oma toitumis- ja liikumisharjumusi. Väsimus ja immuunsüsteemi nõrkus võivad teinekord olla seotud ka ühekülgse ning toitainetevaese toiduga, ülekoormuse, ebaregulaarsete eluviiside kui ka vähese füüsilise koormusega. Siinkohal võite kasutada eneseanalüüsiks toitumine.ee netilehekülje abi.
Heade soovidega, dr.Ehala