Ülekaal 02.06.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 170 cm pikk ja kaalun 85 . !!! apppi !!!!!
Minu ema on 173 cm ja kaalub 83.
Isa ütleb mulle ülbelt ,võta kaalust alla, kuigi ise kaalub üle 100 kg .
Teised narrivad paksuks. Tihtipeale koolis, kui keegi tuleb vastu, ütleb
noh, ma vaatan, et sa oled paksemaks läinud jne.
Mind ajab see lihtsalt nii närv. Ma ei taha enam paks olla !!!!!!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna sõltud teatud määral toiduvalikutes oma vanematest, siis kõike sa veel ise reguleerida ei saa, aga nii mõndagi küll. Kui soovid kaaluga tegeleda, siis lülita vähemalt mõneks ajaks oma menüüst välja kõik maiustused, saiakesed ja magusad joogid (coca-cola, limonaad, jmt). Söö regulaarsetel kellaaegadel ning ära näksi toidukordade vahel. Jälgi, et liiguksid iga päev piisavalt. Kui sa ei käi trennis, siis palu võimalusel vanematel endale osta sammumõõtja ning pane paika eesmärgid. Lõppeesmärk võiks olla 10000 sammu päevas. Soovitan läbi lugeda ka toitumine.ee netilehekülje info, et saada paremini aru, kuidas meie päevamenüü välja võiks näha. Kuna suvi on käes püüa panna toidulaua põhirõhk köögiviljadele ja marjadele ning kui läheb grillimiseks eelista kanaliha rasvasematele toodetele nagu seda sageli on näiteks grillvorstid. Ja veel. Söö kiirustamata ning alati söö nii, et asetad toidu taldrikule, siis näed ka oma toiduportsu suurust.
Peaasi, usu et asjad on muudetavad ja selleks, et teinekord oma asjdega edasi minna tuleb end teiste sõnade ees kurdiks teha. Keskendu sellele, mis on su eesmärk.
Heade soovidega, dr.Ehala