Ülekaal 19.04.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen ülekaaluline. Pm see kaaluindeks näitab juba rasvumist. Kaal on lisandunud viimase 3 aasta jooksul. Pea 30-40 kg.
Perearst tegi mingid ülduuringud ja ütles, et kõik on korras. Liikumine on piisav ja toitumine on suhteliselt normaalne. Kuidas oleks loogiline edasi tegutseda? Konsulteerida mingi toitumisspetsialistiga? Kuidas näeb välja nõustamine ja palju see maksab?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Konsultatsiooni eesmärgiks on leida ülesse võimalikud kaalutõusu mõjutavad faktorid. Nõustamine eeldab toidu- ja liikumispäeviku täitmist vähemalt ühe nädala jooksul, mida siis vastuvõtul analüüsitakse ning mille alusel on võimalik koostada individuaalsed toitumissoovitused ja vajadusel anda ka näidismenüü. Sellele lisanduvalt selgitatakse visiidi käigus välja muude kehakaalu mõjutavate faktorite olemasolu/puudumine. Nõustamise juurde kuulub ka kehakompositsiooni hindamine. Soovi korral saab teha täpsustavaid analüüse. Minu esmane konsultatsioon maksab 400 EEk-i ja korduv 200 EEK-i. Registreerumine:toitumine@kliinikum.ee
Heade soovidega, dr.Ehala