Väsimus 12.04.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
minu mureks on väsimus ja uni. Ma tahaks lihtsalt KOGU AEG magada. Isegi, kui olen saanud õhtul õigel ajal voodi ja ärkan poolest lõunast, olen ikka väsinud. Käin ülikoolis, mis tähendab seda, et mul on kool iga päev vaid 2-4 tundi, seetõttu eeldan, et kooliväsimus see küll olla ei tohiks. Olen selle ajaga juurde võtnud 5 kilo ning ei oska midagi teha.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimene võimalusena pakun välja nn. kevadväsimust peal pikka talve, mille leevenduseks võiks teha kuuri näiteks ženšenni ja vitamiinidega (N: Gerimax vm) Samuti soovitan kasutada ära päikesepaistelisi päevi ning viibida võimalusel palju väljas. Talvine pime periood mõjutab meie hormoontasakaalu, mis võib olla üheks väsimuse põhjuseks ning nn.päikesesüstid võiksid selles osas organismi toniseerida. Kui aga väsimus lähima kuu aja jooksul siiski ei möödu, soovitan pöörduda oma perearsti vastuvõtule, et teha vajadusel kontrollanalüüsid tervisliku seisundi hindamiseks.
Heade soovidega, dr.Ehala