Ülekaaluline laps 15.03.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen mures lapse kaalu pärast- äsja 7-aastaseks saanud tüdruk, kes on 131 cm pikk, kaalub 48 kg. Tüdruk on väga aktiivne ja liikuv, käime suusatamas (2-6 km), tantsutrenn 2 korda nädalas, lisaks viibime palju õues ning muidu palju liikuv laps. Söögi kohalt: ei tarbi rämpstoitu, toidu teen ise kodus, muidugi saab ka kommi, kuid mitte just meeletus koguses. Õhtul hilja ei söö..
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel, patsienti nägemata ei saa kahjuks öelda, mis võib olla kaalutõusu põhjus. Saan aru, et tervise poole pealt on kõik korras, seega soovitan pöörata mingi perioodi süvitsi tähelepanu lapse toitumisele pidades näiteks toidu- ja liikumispäevikut. Ainult sellisel teel on võimalik öelda, kas laps tarbib enam energiat kui ta vajab. Kasulikku infot toitumise kohta leiate toitumine.ee ja terviseinfo.ee lehekülgedelt.
Heade soovidega, dr.Ehala