Ülekaal 03.02.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 21 saamas ja kaalun 110kg. Tegelen spordiga - jalgpall ja rattasõit. Jalgrattaga sõidan tihti, kui lund ei ole, siis igal tööpäeval tööle ja tagasi ning trenni samamoodi. Trenni ajad on suhteliselt erinevad, min. 3 korda nädalas, suviti juhtub et isegi 8 korda. Tööd teen seistes, istudes on ebamugav (olen kassapidaja). Söögiisu pole eriti, söön harva ja vähe, aga kaal ei lange. Olen proovinud oma toitumist jälgida, kuid tulutult, siis plaastreid, aga nende vastu tekkis allergia, igasuguseid rohte ei julge proovida, kuna olen üsna tundlik/allergiline rohtude vastu. Kunagi käisin arsti juures ja mul vaadati kõik, mis võimalik, üle ja kõik olevat korras ja keegi ei tea midagi. Talviti liigun ma muidugi vähem võrreldes teiste aegadega, aga ikkagi kaal ei lange ka suvel, kui siis ainult natuke ca 2-5kg. Vedelikku tarbin metsiku kogusega, veresuhkur normis. Ausalt, olen segaduses ega tea mida teha...
M.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teid nägemata ja teadmata teie täpset päevast toitumist-liikumist ei saa ma kahjuks antud kirja põhjal ühtegi konkreetset soovitust anda. Kirja põhjal kaalutõusu põhjus ei selgu. Saan vaid soovitada teil oma toitumine-liikumine vähemalt nädala jooksul täpselt päevikuvormis ülesse märkida, saades seeläbi selgema pildi oma tegemistest. Toitumise kohta info saamiseks võite kasutada toitumine.ee lehekülge. Soovi korral võite tulla nõustamisele.
Heade soovidega, dr.Ehala