Polütsüstilised munasarjad+ülekaal 30.12.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Alustaksin sellega, et 3 kuud tagasi diagnoosis naistearst mul ultraheliga ning sümptomite põhjal polütsüstiliste munasarjade olemasolu. Midagi muud ta mulle ei soovitanud, kui määras Femina 35 pillid ning soovitas kaalus alla võtta. Olengi nüüd püüdnud kaalu kaotada, aga olenemata pingutustest see ei õnnestu. Pigem tuleb kaalu juurde vaikselt.
Kaalu kaotuseks olen üritanud kaloreid lugeda- enamus päevi jääb 1500 kanti. Vett üritan ka ikka 1-1,5l täis juua. Rakendan ka GI dieedi põhimõtteid osaliselt. Trennis käis spordiklubis 1-2x nädalas ning muudel päevadel liigun-kõnnin-teen füüsilist tööd väh 4h. Mulle endale tundub, et söön-liigun nagu teised normaalsed inimesed, kellel kaaluprobleemi pole. Ma nimelt 21a, 160cm ning hetkel 69kg.
Probleemiks on ka tekkinud kõhukinnisus- 5 päeva järjest pole vetsus seda raskemat asja teinud. Ei ole veel aidanud ei linajahu, nisukliid jms soovituslikud asjad.
Mida soovitaksite? Kas peaksin minema kellegi vastuvõtule? Eeldan ise, et see kaaluprobleem on tingitud polütsüstilistest munasarjadest, sest lugesin, et neil inimestel on raske kaalu kaotada. Kas see tähendab, et ma ei saagi kaalu alla? Aga ometi selle suurenemisele ei taha ma mõeldagi. Võrdluseks: suvel kaalusin alles 63-64 kilo. Toitumisharjumusi muutnud suurt ei ole.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Polütsüstiliste munasarjade korral võivad teatud juhtudel kaasuda ka kaaluprobleemid, kuid läbimõeldud toitumisprogramm aitab enamjaolt kaalu hoida. Esmapilgul jääb mulje, et olete püüdnud anda endast parima. Mis puudutab kõhukinnisuse probleemi, siis eelkõige pöörake tähelepanu sellele, et teie päevane vedelikutarbimine oleks piisav.Täpsemate soovituste andmiseks peaksin nägema teie menüü ülevaadet, sest kaloraaž pole ainuke, millele keskenduma peaks. Soovi korral võite tulla vastuvõtule, pidades eelnevalt vähemalt nädala jooksul toitumispäevikut. Registreerumine: toitumine@kliinikum.ee
Heade soovidega, dr.Ehala