Madal vererõhk 22.12.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Mul on madal vererõhk, 105/55, 103/53 ja umbes selles vaimus pidevalt, pulss seejuures 66, 65. Olen 70.a. naine, erilisi terviseprobleeme pole. Ainult silmaarst ütles, et silmapõhja veresooned pole korras, on lupjunud ja seda madala vererõhu tõttu.
Tahan teada, kas on mingeid toitaineid või jooke peale kohvi ja konjaki, mis mõõdukalt vererõhku tõstaksid. Enesetunne on mul hea ja vererõhk eluaeg olnud madalapoolne, aga mitte nii madal, oli nii 110 80. Tablettravi ei soovi.
PS. Kas nõelravi langetab vererõhku?
Head jõuluaega soovides M.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ei esine kaebusi mao-sooletrakti ning südame poolt võite proovida toniseerivaid taimeekstrakte-eleuterokokki või ženšenni. Samuti võite proovida Bittneri balsamit.
Nõelravi osas peate siiski konsulteerima mõne antud ala spetsialistiga.
Heade soovidega,
dr.Ehala