Kaalulangus 26.11.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen 25-aastane naine, 171 cm pikk ja kaalun 49,6 kg. Kaalulangus sai alguse umbes 2,5 aastat tagasi, siis kaalusin 55-56 kg. Tahaksin seda kaalu tagasi....võibolla isegi natuke rohkem, aga kuidagi ei suuda kehakaalu tõsta.
Söön korralikult kolm korda päevas, iga päev on menüüs liha, juurikad ja riis/makaron/kartul. Lisaks veel igasugused snäkid (puuviljad, šokolaad, küpsised) vahepeal.
Mõnikord on esinenud isutust (et kõht on nagu tühi aga tunnen et söök ei lähe alla).
Üldine verepilt on korras, kui välja arvata kolesterooli tase, mis oli 5,6. Veregrupp on 0-positiivne.
Kas oskate aidata?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vastan teile nagu teistelegi taolistele kirjadele, et meili teel ei saa otsustada selle üle, kas teie menüü on tasakaalus ning katab kõik toitainete kui energiavajaduse. Selleks on siiski vaja analüüsida teie toitumisharjumusi põhjalikumalt. Oleks soovitav pidada toitumispäevikut vähemalt nädala paari jooksul. Saate ka ise ennast kontrollida, kasutades toitumine.ee neti-lehekülge. Soovi korral võite tulla vastuvõtule (reg: 533 18 008 või toitumine@kliinikum.ee). Samas tuleks pöörata tähelepanu sellele, mis hetkel toimus kaalulanguse algus. Oli see seotud üldhaigestumise, meeleolumuutuse, stressi, elustiilimuutuse või veel millegi muuga. Kui pole kontrollitud, siis võib analüüside poole pealt teha võimalusel lisaks kilpnäärme talitlust iseloomustavad markerid.
Heade soovidega, dr.Ehala