Kolesterool ja alkohol 10.11.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas kolesteroolil ja alkoholil on omavahel seos? Kas kange alkohol tõstab kolesterooli taset? Kas vein tõstab kolesterooli taset? Kui eelmisel õhtul juua suurem kogus veini ja järgmisel päeval lõunapaiku anda analüüs kolesterooli määramiseks, kas joodud vein võib mõjutada kolesterooli näitajaid?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuigi alkohol võib tõsta organismis HDL kolesterooli taset ("hea kolesterool") ei tohiks see olla kriteeriumiks, millega õigustada alkoholi tarbimist. Kui olete vereanalüüsidele eelneval päeval kõvasti söönud ja alkoholi tarbinud ei soovita antud situatsioonis analüüse anda. Soovides rohkem lugeda kolesterooli kohta võõite kasutada lehekülge kolesterool.net
Heade soovidega, dr.Ehala