Kaalutõus 31.10.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kirjutan seoses murega, mis mind viimasel ajal vaevama on hakanud. Tegelikult olen juba paar aastat järjest stabiilselt kaalus juurde võtnud. Esiotsa arvasin, et see on valede toitumisharjumuste ja vähe liikumise tulemusel tekkinud. Siis hakkasin liigutama, tehes pikki jalutuskäike ja jälgima ka söömist. Nüüd viimase kuuga olen järsult märgatavalt juurde võtnud veelgi rohkem. Käisin arsti juures kontrollimas, kas veresuhkur ja kolesterool ja muud verenäitajad on korras. Olid küll. Nüüd lugesin natuke netis infot ja mõtlesin, et kas äkki võiks tegu olla kilpnäärme alatalitusega? Ei taha küll endale ise diagnoosi panna, sest vastav haridus puudub. Aga lihtsalt ma ei taha minna arsti juurde kilpnäärme analüüsi nõutama, sest usun, et kui arst näeb, et juba sinna jaksasin tulla, peaks kõik korras olema.
Olen 19-aastane, 178.5 cm pikk ja kaalun hetkel 79 kg. (Võib olla on see tervislik kaal, aga välja küll nii ei paista ja seda ilma liialdamata. Sest minu sooviks ei ole iialgi jõuda mingilt 50 kg piirimaile, vaid et tervis korras oleks). Kiiret vastust oodates!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nagu enamuse taolist tüüpi kirjade puhul ei saa siinkohal ühest vastust anda. Loomulikult võib kontrollida kilpnäärme talitlust, kuid selle kõrval peaks tegema ka toitumis-liikumisanalüüsi, et leida, kas tarbitud-kulutatud energia on tõepoolest tasakaalus. Selles osas saate abimaterjalina kasutada terviseinfo.ee leheküljel olevat toitumisprogrammi ja toitumine.ee kodulehekülge. Kui vajate täpsustavaid nõuandeid, olete oodatud vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala