Kaal 18.10.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, tahaksin küsida mida peaks hommikuti sööma, kas leib ei tule kahjuks ning kas hommikuhelbed on kasulikumad? Minumeelest ei tee jogurt eriti head.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Hommikusöögilauale võiksid kindlasti kuuluda toidud, mis sisaldavad täisväärtuslikke süsivesikuid. Nendeks võivad olla täisterahelbed, -leivatooted, -pudrud. Varieerige oma menüüd. Lisaks võiks olla mõni puuvili või klaas mahla ning ka mõni piimatoode (näiteks 1-2 spl kodujuustu, vm). Kui suur peaks olema toidust saadav kaloraaž ja milliseid tooteid täpselt valida, sõltub iga inimese eripäradest ja individuaalsetest vajadustest.
Heade soovidega, dr.Ehala