meresool 05.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Öelge palun,kas päeva jooksul supilusikatäie meresoola kasutamine on liiast. Kasutan salatites ja üldse toidu valmistamisel.
Ja küsimus ka selle kohta, et kui palju võiks päevas süüa süsivesikuid, et kaalu alandada. Olen 175 cm ja 83 kg, 26 aastane.
Olen vastuse eest tänulik!
Miia
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna meie igapäevased toiduained on teinekord küllaltki soolarikkad (sh. leivatooted, juustud, jm) võiks püüda soola kõrval toidu maitsestamiseks kasutada rohkem maitseainete segusid või puhtaid maitsetaimi.
Mis puudutab süsivesikuid, siis peaksid nad päevasest kaloraažist moodustama 50-55%. Kaalu alandamiseks tasuks vaadata üle siiski oma toitumis-liikumisharjumused tervikuna. Võib-olla kipute liialdama rasvadega või peitub kaalulanguse võti teie jaoks hoopis füüsilise koormuse tõstmises. Toitumise kohta võite lugeda leheküljelt terviseinfo.ee (toitumisprogramm).
Heade soovidega, dr.Ehala