ülekaalulisus 27.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Olen üle kolmekümne noor naine.Olen proovinud erinevaid dieete,kaalulangetavaid preparaate jm.Isegi peale mandlite eemaldamist lootsin,et jogurtidieet äkki alandab kaalu,aga kõik need 2-3 kilo on tagasi tulnud kui olen hakanud normaalselt sööma.Olen kehamassiindeksiga 30.Meeldib aeg-ajalt magusat süüa,aga kui olen loobunud magusast käib vahel pea ringi.Teie soovitus?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Dieetide pidamisest üksi pole kasu kui hiljem taas oma tavapäraste toitumisharjumuste juurde tagasi pöördutakse. Soovitan teil oma toitumis- ja liikumisharjumused veel kord üle vaadata. Kindlasti annab seal teha ümberkorraldusi, mis võimaldavad kaalu kaotada nii, et kaotatud kilod hiljem ei taastuks. Siit mõned lihtsad põhireeglid. Päeva jooksul toidust saadud energia peab olema vastavuses kulutatud energiaga. Seega, püüdke selgeks teha, millal ja milliste toiduainetega liialdate. Heaks võimaluseks on siin toidupäeviku pidamine. Teiseks on oluline jälgida, et toitumine oleks korrapärane. Kolmandaks tuleb pöörata tähelepanu toitumise mitmekülgsusele. Püsiva kaalulangetamise üheks alustalaks on aga liikumine. Muutused, mida ette võtate ei pea tulema kõik ühekorraga, kuid oluline on, et need jääksid püsima. Saaksid osaks teie tavapärases elurütmis. Abiks võite kasutada terviseinfo.ee leheküljel olevat toitumisprogrammi.
Heade soovidega, dr.Ehala