Kõhu probleem 09.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Selline mure mul juba väiksest saadik gaasidega probleemid. 2 kuud tagasi hakkas keskelt valutama, arvatavasti magu oli see ja pidev raskustunne kõhus. Saadeti Endoskoopiat tegema, kõik oli korras. Aga hommikul on kõht kinni ja gaasid ei liigu ültse ringi siis on nii raske ja ajab iiveldama. Ajab kõhu punni. Käisin ka Ultraheli tegemas, seal oli ka korras. Vereanalüüsid ka tehtud. Söön iga hommiku activiat.Mõtlesin et aitab, võibolla mul vale toitumine. Söön muidugi võileibu ka palju. Loodan et esitasin õigele teemale küsimuse.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vaadake üle oma toitumine. Võimalik et teie probleemiga on seotud liigne kuiva ja vedelikuvaese toidu tarbimine. Tooge oma menüüsse enam vedelikurikkaid toite (supid, hautised) ning jälgige, et sööksite vähemalt korra päevas sooja toitu. Püüdke süüa aeglaselt (juhul kui olete roidulauas kiirustaja) ning ärge tarbige toidu kõrvale vedelikku. Võimalik et teile sobib süüa pigem sagedamini, kuid see eest väiksemate portsude kaupa. Võiksite proovida teha ka kuuri mõnede sooletegevust toetavate preparaatidega (N: Beneflora, ErceFlora, Lactoseven, vm).
Heade soovidega, dr. Ehala