päevalilleseemnete söömine 26.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on pidev isu päevalilleseemnete järele, krõbistan neid tihti omaette kas raamatut lugedes või telerit vaadates. Perekonnaliikmetele on see silma hakanud ja mind hoiatatakse, et see polevat tervislik - annab liiga palju kaloreid, päevalilleseemned sisaldavad pestitsiide jne. Kas mul võib olla organismis mingi vajaliku aine puudus või on see lihtsalt sundkäitumine/ sõltuvus? Kas päevalilleseemnete söömine võib olla tõesti kahjulik?
Lugupidamisega K. M.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lusikatäis päevalilleseemneid päevas on pigem kasuks kui kahjuks. Loomulikult oleks hea teada nende päritolu ja seega soovitan viimaseid osta öko-toidu poodidest. Pidevast seemnete näkitsemisest olete teinud endale ilmselt harjumuse, millest võiks siiski vabaneda.
Heade soovidega, dr.Ehala