kadunud soolase maitse taju 19.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Umbes nädal tagasi avastasin, et ei tunne enam soolast maitset. Soolaterad keeleotsal ei anna mingit reaktsiooni. Teisi maitseid tajun endiselt ja ka mehaaniline tundlikkus on säilinud. Kas see võib viidata mingile kõrvalekaldele organismis? Umbes samal ajal tekkis menüüsse rabarber - umbes üks-kaks vart suhkruga õhtu jooksul.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks, et tunda maitset peab toit segunema süljega. Keele tipul on magus maitse. Soolase maitse tajumiseks on keele külgmine osa, nii nagu ka hapu maitse tajumiseks. Kibedat maitset tunneb keele tagaosa. Vaevalt, et teie puhul on tegu mingi organismi kõrvalekaldega.
Heade soovidega,
dr.Ehala