Alakaalulisus? 18.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 23 aastane terve meesterahvas. Pikkust on 182 cm ja kaaluks 70 kilo. Käisin täna perearsti juures täitmas sõjaväe arstitõendit. Seal mõõdeti mu raskuseks 60 kilo. Kehamassi indeksiks 18,1. Öeldi, et olen alakaalus.Vererõhk oli 118/60. Probleem seisneb selles,, et mind on mitu aastat häirinud öine unetu ja päevane unisus ning nõrkus. Ma ei tea vb. ma olengi siis alakaaluline ja sellest ka see tingitud. Ma söön tegelt täiesti normaalse inimses kombel aga mu ainevahetus on ülikiire. Nii kui söödud siis kohe wc. Ei tegele ka samas otsese füüsilise tööga. Kas oskate aidata, et saaksin normaalse une ja kaalu?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui kaalute tõepoolest 60.kilo, tuleks alustada nii teie toitumise ja üldise elurežiimi analüüsist kui ka vajadusel teha täpsustavaid analüüse, et selgitada välja kaalulanguse põhjus. Siinkohal oleks mõistlik tulla visiidile pidades eelnevalt nädala jooksul toitumispäevikut, kuhu kirjutate võimalikult täpselt ülesse kõik, mida sööte ja joote (seda nii koguseliselt, koostist arvestades kui ka kellaajaliselt). Visiidile saate registreeruda telefonil533 18 008.
Heade soovidega, dr.Ehala