Ülekaal ja öine söömine 30.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, minul on selline mure, et olen ülekaalus index üle 30ne. Päeval suudan täiesti normaalselt toituda, aga öösel tõusen üles ja endale aru andmata lähen söön midagi, ommikuti on sellepärast väga paha olla! Ja tundub et see on ka minu põhjus miks kaal ei alane! Kas oskate aidata, äkki pean mingeid rohtusid võtma, et öösel ei ärkaks. Ah jaa kogu elu olen öösiti wc.s ka käinud ilma ei saa kuidagi. Olen 30 aastane naine.
Ettetänades Ly
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel sellist probleemi lahendada ei saa. Siin on vaja analüüsida nii teie päevast söömist kui ka töö-puhke- ja unerežiimi üldisemalt. Võimalik, et vajate ka psühholoogilist nõustamist, mis taolistel juhtudel sageli kasuks tuleb.
Paar lihtsat reeglit, millest võiks aga alustada on:
- korrapärane toitumisrütm, mis eeldab, et sööte hommikust, lõunat kui ka õhtust (lisaks näiteks üks vahepala) ning väldite vahepealset näkitsemist
- vältige kiirtoitu ja magusaid jooke (Coca, Sprite, jt)
- sööge aeglaselt, sest kiirustamine on seotud toidukoguste suurenemisega
- viibige võimalikult palju värsjes õhus ja kasutage ära kõik võimaluse, et liikuda.
Heade soovidega, dr.Ehala