piimatus 04.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Seoses allergiaga kõigi piimatoopdete(sh või) kõrvaldamine toidust...
Kuna ainult selle peal kasvab inimene edukalt oma esimese osa elust , oletan, et see sisaldab enam-vähem kõike mida kehal vaja. Seda ei saa, aga vist öelda muude toiduallikate kohta.
Mis ainetest võib puudus tekkida(emm... peale kaltsiumi ja fosfori)?
Kas on mingeid uuringuid piimatoodetete vaba toidusedeli kohta, mis võiksid selles vallas valgustada? Et pärast ei vananeks x3 jms.
aitäh
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui teil esineb piimavalgu suhtes allergia võib haiguse kergema vormi korral proovida kasutada hapendatud tooteid (N: keefir). Hapendatud piimatooteid, sealhulgas keefiri, on valkude tasandil hõlpsam seedida, sest hapnemise käigus väheneb mitmete piimavalkude allergeensus. Hapendatud piimatoodetes leiduvad piimavalgud on juba kalgendunud ja osaliselt ka mikroorganismide ensüümide poolt lõhustatud. Kui te aga ei saa endale ka hapendatud piimatooteid haiguse tõttu lubada, võite proovida nn. soja- või riisipiima tooteid. Viimased on sageli rikastatud kakaltsiumiga. Vajadusel võib kasutada kaltsiumi ja D. vitamiini sisaldavaid toidulisandeid. Kui teie toitumine on piimatooteid välja jättes muus osas mitmekülgne ja oluliste piiranguteta ei tohiks organismile vajalike toitainete osas puudujääke tekkida. Kirjandust piima-allergia kohta on palju ja soovi korral leiate ka internetist nii teadus kui populaar-teaduslikku lugemist. Samuti on eesti keeles ilmunud raamatuid, kust saab infot vastava teema kohta (N: Allergia ja toit).
Heade soovidega, dr.Ehala