ülekaal 02.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere.
mul selline mure, et olen tugevalt ülekaaluline. tervislikel põhjustel trenn piiratud (sabaluu tsüst emaaldamata, pidevalt põletikus), kuigi iga päev treeningvideo järgi 1 tund ikka teen, ning jalutamas käin 1-2 tundi lapsega väljas. kaal aga ei kao kuhugi. mida peaksin tegema? rasvast toitu ei saa süüa ning magusat ka ei armasta eriti. konsultatsioonile pole kahjuks võimalik tulla. olen juba väsinud sellest. ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal, ilma patsienti nägmata on nõustamine väga raske. Võin vaid välja pakkuda variandid, mida enda jaoks saaksite veel ära teha. Jagage oma probleemi perearstiga, kes siis vajadusel saab teha täpsustavaid analüüse, et määrata kindlaks teie tervislik seisund ning välistada organismi endapoolsed kõrvalekalded (näitks muutused kilpnäärme töös). Selleks et paremini paika panna oma menüü võite kasutada interneti abi. Tutvuge terviseinfo.ee leheküljega. Liikumine on kaalulangetamise seisukohast oluline, kuid sama oluline on keha vajadustele vastava päevase kaloraaži leidmine, koos tasakaalustatud menüüga.
Heade soovidega, dr.Ehala