dieet ja veregrupp 31.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Veregupidieet O grupile ei soovita piima ja piimatooteid tarvitada,pidid organismis lima tekitama. Põhirõhk on tailihal ja ka kalal,samuti juurikatel,teraviljad puha audis,juua tuleb pool tundi enne või tund pärast söömist jne.
Küsimused järgmised
1.Millest saab sel juhul kALTSIUMI.
2.Kas liigne proteiin ei kahjusta neere.
3.Millest tekib kuidaineid ja muid ballastaineid kõhukinnisuse vältimiseks.
4.Osa spetsialiste leiab,et söögi ajal tuleb seedimise edendamiseks juua.
Mis on normaalse toitumise seisukohalt õige,et organismi mitte hulluks ajada.
Tervitades Sirje.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui te piimatooteid ei tarvita, tuleb kasutada kaltsiumi ja D. vitamiini preparaate. Päevane valgukogus peaks olema 10-15 % päevasest kogukaloraažist. Kiudaineid saate kõige enam täisteratoodetest ning juur-puuviljadest. Toidu kõrvale joomist võiks pigem vältida.
Heade soovidega, dr.Ehala