kaalulangetamine 13.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen kohe-kohe 20aastaseks saav neiu. Pikkust 160cm.Olen viimase poole aasta jooksul üritanud kaalu alandada, kuid nüüd olen viimasel ajal täiesti paigal seisnud. Toitun enda arvates tervislikult ja jälgin mida suhu panen. Magusast olen praktiliselt loobunud, rasvaseid toite püüan vältida. Kuna trenniminekuks hetkel võimalusi napib, siis püüan endale leida muud liikumisvõimalust: kõnnin tempokalt vähemalt 2h päevast+ vajalikud käigud. Viimasel ajal pole kaal enam kusagile langenud. Seisab umbes 64kg juures. Lootsin ikka vähemalt 60kg jõuda.
Küsimus selline, et kas mul võib olla ka mingi muu häire? Sest seedmine on mul nt üsna aeglane. Kord nädalas või kaks käin ennast nö raskemalt kergendamas. Lihtsalt olen nõutu, sest enda arvates toitun üsna tervislikult ja püüan mitte üle süüa.
Annika
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mõnikord võivad normist kõrgemad kaalunumbrid kui ka aeglane seedimine olla seotud muutustega kilpnäärme töös, kuid ennem tõsiste hädade otsimist toitumises. Võimalik, et olete oma menüüsse liialt rangeid piiranguid toonud. See et seedetegevus on aeglane võib olla seotud hoopis rasvade liigse piiramisega menüüs. Rasvadega (eriti loomsete) ei maksa liialdada, kuid meie igapäevasest kaloraažist peaks nende arvele langema siiski 30 %. Rääkides kaloraažist vaadake üle ega te pole ka selles osas teinud endale liialt rangeid ettekirjutusi. Olles liikuva eluviisiga ei tasuks teie pikkuse juures kaloraaži viia alla 1800 kcal-i. Trenni tehes peaks see olema ehk suuremgi. Lisaks jälgige, et peale igapäevase vedelikunormi kättesaamise oleks ka toit, mida sööte, võimalikult vedelikurikas (puuviljad, köögiviljad, supid, jms). Seegi aitab korrastada seedimist ning soodustab seeläbi soovitud kaalunumbri saavutamist. Kui ise hätta jääte võite tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala