Hemorroid ja toitumine 20.12.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Sooviksin Teie arvamust toitumise alal. Nimelt mõni aeg tagasi avastasin endalt hemorroidi, et tekkinud hemorroidist vabaneda soovitatakse kasutada erinevaid ravimeid ning ka vältida kõhukinnisust. Millist toitu Te soovitaksite süüa ning mida vältida, et oma kõht korralikult käima panna ning talle vähem koormust anda?
Jään Teie vastust ootama!
Kõike Head!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.i
Nii nagu teile soovitati on oluline vältida kõhukinnisust. Toit olgu vedelikurohke, mitte liialt kuiv. Eelistatud on supid, hautised, puu- ja köögiviljad. Samuti jälgige, et ka joodud vedelikukogus oleks piisav, mitte vähem kui liiter päevas. Vajadusel kasutada toitude valmistamisel taimeõlisid. Püüdke vältida toidu liigset ületöötlemist: friteerimist, praadimist, jms. Vältida võiks ka rasvaseid lihatooteid, vorstikesi, viinereid, jms. Tähtis on ka liikumine.
Heade soovidega, dr.Ehala