Kas ülekaalulisus ? 18.12.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
M 34. Probleem selline, et umbes viimase 10 aasta jooksul kaal kogu aeg tõusnud. Kuigi söömis-ja liikumisharjumused on püsinud enam-vähem samad.
Kui 24-25 aastasena kaalusin ca. 77 kg (189 cm pikk) ,siis nüüd juba 97 kg.
Kaal ei ole küll järsult tõusnud, nii paar-kolm kilo keskeltläbi viimaste aastate jooksul , kuid murelikuks teeb mind võimalik kaalu edaspidise tõusu jätkumine. Mis moodi pidurda edaspidist kaalu tõusu ning kas praegune kaal (97) minu pikkuse juures võiks olla mingiks hoiatavaks ohuks tervisele.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna kaalutõusu on olnud 20.kilo, soovitaksin siiski oma toitumis- ja liikumisharjumused üle vaadata. Muutused, mis on toimunud aastate lõikes ei pruugi olla küll suured, kuid siiski piisavad, et mõjuda kaalutõusule. Soovi korral võite tulla kaalunõustamiseks vastuvõtule TÜ Meestekliiniku Tallinna filiaali (reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala